Závora se skládá z následujících dílů:
• stožár se skříní pohonu závory
• křídla s protizávažím pro vyvážení hmoty břevna
• břevno závory s unašečem
• Stožár závory tvořící nosnou konstrukci je připevněn k prefabrikovanému betonovému základu uloženému v zemi.
Pohon závory zahrnuje elektromotor, převodové soukolí, spřahadlové zařízení, stykač, dorazové tlumiče břevna a hlavní hřídel nesoucí ozubený segment, spínací vačky spolu s křídly břevna. Všechny tyto komponenty jsou umístěny v litinové skříni opatřené sklápěcím, odnímatelným a uzamykatelným víkem. Pohon je uchycen na stožáru pomocí objímek a spojovacího materiálu. V pohonu je použit stejnosměrný elektromotor typu SM 2003M.
Břevno závory je drženo v základním stavu ve vztyčené poloze pomocí přídržného elektromagnetu. Po odpojení buzení elektromagnetu se břevno sklápí samovolně vlivem gravitace do vodorovné polohy a jeho pohyb je přibrzďován motorem, pracujícím jako dynamo. Délka závorového břevna se volí podle potřebné délky přehrazení průjezdného prostoru pozemní komunikace a vzdálenosti stožáru od této komunikace.
Závora je určena pro umístění na volném prostranství podle ČSN 34 2600 s odolností vůči teplotě okolního vzduchu v rozsahu od –40 °C do +55 °C a je odolná proti mechanickým i povětrnostním vlivům a proti rušivým vlivům z hlediska elektromagnetické kompatibility, které se vyskytují při standardním provozu v určeném prostředí.
Nejčastější průběh opravy
Vjezd do průmyslového areálu, zabezpečený železniční závorou AŽD71, pro její stáří bylo nutné zrepasovat.
U železniční závory AŽD71, vyměňujeme břevno závory, dále kontakt na kontaktové sadě, západka rohatky, rohatka a kotva elektromagnetu. Použité díly jsou originální od výrobce.
14/30 V=
300 W
1,05 m
90°
cca 12 s
IP43
430 kg
4,25, 5,00, 6,50, 7,50 m
České silniční závory GPB 50, GPB 55 a GPB 30S1 jsou elektromechanické závory standardní konstrukce s rychlostí otevření a zavření nastavitelnou v rozmezí 3-5 vteřin. Používají se zejména v parkovacích systémech GPP F.
Pohon s převodovkou tvoří kompaktní celek, pákový mechanismus s vinutou pružinou zajišťují přenosy a vyrovnání sil.
K řízení je využita osvědčená jednotka GP Cu3 s volitelně integrovanými detektory vozidel, případně s přijímačem registrovaných dálkových ovladačů.
Maximální délka ramene závory je 5 m.
České elektromechanické závory AG500 a AG900 jsou závory robustní konstrukce s vysokým výkonem a dlouhou životností, vhodné pro všechny aplikace kontroly vjezdu řízení pohybu vozidel na místa s intenzivním provozem do šířky průjezdu 5 metrů (AG500) až 9 metrů (AG900).
Samonosná skříň z ocelového plechu o tloušťce 2,5 mm s dvojitou povrchovou úpravou v barvě RAL2000. Elektromechanický pohon, který obsahuje speciální 1-fázový elektromotor, šnekovou převodovku, vyvažovací pružinu a klikový mechanismus.
Veškeré ovládací a bezpečnostní funkce jsou zajištěny mikroprocesorovou řídící jednotkou. Automatické závory AG500 a AG900 zajišťují vysokou spolehlivost provozu.
1-fázový / 230V, 50Hz / 370W
1-fázový / 230V, 50Hz / 250W
120 °C
elektrohydraulický
vestavěná 615 BPR
automatic
5,0 m
4,0 m
50
40
400 000
600 000
IP 44
-20 °C až +55 °C
270 x 140 x 1015 mm
34 Kg